Möt vår prefekt Fredrik Nordin

Fredrik Nordin är ny prefekt vid Stockholm Business School från den 1 augusti. Fredrik är professor i företagsekonomi och har varit verksam vid institutionen sedan 2009.

Han har tidigare varit programansvarig, studierektor, sektionsledare och senast ämnesansvarig inom marknadsföring.

Prefekten ska stötta verksamheten och ge stöd så att alla kan göra ett bra jobb, vi ska ha kul på jobbet säger Fredrik.

Foto: Maria Stoetzer

Att representerar institutionen och se till att vi är i synk med omvärlden är också en viktig uppgift i min roll som prefekt fortsätter Fredrik.

Fredrik disputerade som industridoktorand på Handelshögskolan 2005. Hans avhandling handlade om outsourcade tjänster. Efter att ha disputerat fortsatte Fredrik att arbeta med forskning på Handelshögskolan fram till 2009 då han började undervisa på Marknadsföringssektionen på Stockholm Business School. De senaste sex åren har han varit sektionsledare och ämnesföreträdare på Marknadsföringssektionen. 2016 blev han professor och han har varit handledare till många doktorander.

Fredrik Nordin är från början utbildad civilingenjör på KTH där han tog sin examen 1991. Innan han började sin akademiska karriär så arbetade han 10 år på Ericsson med utveckling av flygplan och med inköp av tjänster för telekommunikationsutrustning. Från den tiden har han kvar kontakter inom näringslivet som kan vara användbart i den nya rollen som prefekt.

På denna sida