Jeehong Lee intervjuar studiekamrater

Hej, det är Jeehong här! 🥰 Den här veckan har jag intervjuat några av mina studiekamrater som går på Sjukhusfysikerprogrammet vid Stockholms universitet. De har generöst delat med sig av sina erfarenheter och tankar om programmet, och jag ser fram emot att dela dem med er alla! Jag hoppas att deras insikter kommer att vara till hjälp för blivande studenter och ge er en bättre förståelse för hur det är att studera på vårt program. 😇🥰

MSF - Medicinsk sjukhusfysik
En gemensam nämnare som alla studenter betonar är den mångsidighet som Sjukhusfysikerprogrammet erbjuder. Rumman påpekar att programmet är en fascinerande kombination av matematik, fysik och programmering, vilket passar perfekt för studenter som inte kan välja ett enda favoritämne utan istället vill fördjupa sig i flera ämnen samtidigt. Denna mångsidighet ger studenterna en bred kunskapsbas och öppnar dörrar till olika karriärmöjligheter inom medicinsk strålningsfysik.
— Programmet i sig är intressant eftersom det omfattar en mix av matte, fysik och programmering, säger Rumman.
— Det är ett otroligt intressant program som täcker en mängd olika ämnen och teman, menar Sotiris.
Utöver detta understryker studenterna att föreläsningarna kännetecknas av interaktivitet och är mycket inspirerande och hjälpsamma.