Är du vår nästa postdoktor i arbetsmarknadsekonomi och brottsekonomi?

Nu har Institutet för social forskning (SOFI) en öppning till tjänsten som postdoktor i arbetsmarknadsekonomi och brottsekonomi. Sök tjänsten innan 1 februari 2024.

Bild på undervisningssal på Stockholms universitet
Foto: Stockholms universitet

Institutet för social forskning är en del av den samhällsvetenskapliga fakulteten vid Stockholms universitet. Institutet är ett internationellt ledande forskningsinstitut inom områdena socialpolitik, välfärd, ojämlikhet och arbetsmarknad och har cirka 110 anställda.

Brottsekonomi är en underavdelning av arbetsmarknadsekonomin som syftar till att förstå både hur individer inom rättssystemet (förbrytare, poliser och domare) fattar beslut samt konsekvenserna av dessa beslut.

Nu söker vi en postdoktor i arbetsmarknadsekonomi och brottsekonomi. Som postdoktor förväntas du samarbeta med professor Matthew Lindquist (SOFI, Stockholms universitet) och professor Randi Hjalmarsson (Göteborgs universitet) inom ERC-projektet om hur man bryter ojämlikhets-brotts-cykeln.

Läs mer om tjänsten här

Kontakt
Upplysningar om anställningen lämnas av professor Matthew Lindquist, tfn 08-16 38 31, matthew.lindquist@sofi.su.se.

Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).

Välkommen med din ansökan!

Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Sista ansökningsdag: 2024-02-01