Call for Papers till LFK 2023 – anmälan senast 15 maj

Lärarnas forskningskonferens – LFK – samlar varje år hundratals deltagare som presenterar och diskuterar ämnesdidaktiska studier med stor relevans för undervisning. Om du vill vara med att presentera ett projekt ska du anmäla ditt bidrag senast den 15 maj.

Redovisning i klassrummet
Foto: Katja Kircher.

Lärarnas forskningskonferens (LFK) bidrar till lärarprofessionens vetenskapliga grund och beprövade erfarenhet genom att erbjuda en mötesplats för lärare och forskare. LFK arrangeras av Stockholm Teaching & Learning Studies (STLS). Deltagare har möjlighet att både ta del av forskningsprocesser, ny kunskap och att bidra till utveckling genom frågor och idéer till presentatörerna.

Call for Papers senast 15 maj

Om du vill presentera och diskutera planerade, pågående eller avslutade ämnesdidaktiska forsknings- och utvecklingsprojekt på konferensen, ska du anmäla ditt bidrag senast 15 maj.
Läs mer och anmäl dig här

Anmälan för deltagare öppnar i juni

LFK 2023 äger rum tisdagen den 31 oktober på Tumba gymnasium där Botkyrka kommun står värd. Anmälan för deltagare till konferensen öppnar i början av juni. Separat inbjudan kommer senare.