Forskarutbildningsteamets roller

Till hösten blir det smärre förändringar av teamet som arbetar med IÄD:s forskarutbildning. Här kan du se vilka de är och vad deras olika roller är.

Från vänster: Miriam Huovinen, Johan Sandahl, Tore Nilsson, Margareta Skoglund Ålin och Anna Pansell. Foto: Privat.

Från och med i höst är Anna Pansell studierektor för forskarutbildningen i matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik. Anna ersätter därmed Eva Norén. Johan Sandahl har utsetts till koordinator för ämnesdidaktiska forskarskolan.

Tore Nilsson fortsätter som studierektor för forskarutbildningen i språkdidaktik samt i ämnesdidaktik med inriktning mot de estetiska, humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik. Tore har också en roll som koordinerande studierektor. Miriam Huovinen och Margareta Skoglund Ålin arbetar som forskarutbildningsadministratörer. Miriam ansvarar för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik samt ämnesdidaktik med inriktning mot de estetiska, humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik, och Margareta för språkdidaktik.

Mycket på gång

Just nu händer mycket inom forskarutbildningen, och vi har precis blivit klara med antagningarna av nio nya doktorander. I kommande nyhetsbrev kommer vi att berätta mer om vad som händer, och presentera de nya doktoranderna.