Ny bok om undervisning och lärande för hållbar utveckling i förskolan

Nu finns Cecilia Caimans nya bok i tryck. Tillsammans med sina medförfattare vill hon påverka hållbarhetsfrågorna i förskolan.

Ekologins nyanser

Med den nya boken Ekologins nyanser vill Cecilia Caiman och hennes medförfattare Inger Björklund (rektor) och Yvonne Möller (Pedagogista) entusiasmera blivande och yrkesverksamma förskollärare, pedagoger och rektorer att ta sig an och fördjupa undervisningen för hållbar utveckling i förskolan med särskilt fokus på biologisk mångfald och ekologi.

En rad didaktiska påminnelser, verktyg och modeller, tillsammans med illustrativa exempel från förskolan varvas i boken - häng med bland vattenbussar, biomimicry-lösningar, kreativt skapande av kläder till mångfotingar och salamandrar som lätt och ledigt tar flyget till varmare länder!

Beställ boken på Adlibris