Välkommen till IÄD:s nya studentexpedition!

Vid Institutionen för ämnesdidaktik vill vi stärka vår kontakt med studenterna. Därför har vi nu öppnat en studentexpedition där du som läser hos oss kan få snabb hjälp.

Välkommen till IÄD:s nya studentexpedition på plan 4 i Arrhenius! Alla vardagar utom fredagar, mellan klockan 12.30-14.00 finns en studievägledare och en utbildningsadministratör på plats för att hjälpa dig. Foto: Hilda Bergmar.

Nu har Institutionen för ämnesdidaktik (IÄD) öppnat en studentexpedition, där du som läser kurser och program hos oss kan få hjälp med en del frågor direkt på plats. Framför allt kan vi se till att du kommer i kontakt med rätt person. IÄD är en av Stockholms universitets största institutioner och det är lätt hänt att du som student känner dig lite vilsen, särskilt i början av dina studier.

- Vi ser vår nya studentexpedition som ett sätt att synliggöra vilka vi är, och stärka vår kontakt med studenterna, säger studievägledare Nasrin Sulemani. Kanske är studenten ändå på campus för att ha en föreläsning och kan då passa på att komma förbi oss för att få ett snabbt svar på en fråga, istället för att mejla.

- Till exempel kan vi svara på frågor om scheman och kursplaner, och vi kan hjälpa till att skriva ut intyg från Ladok, tillägger utbildningsadministratör Jacob Morfeldt. Studenten kan också få sin papperstentamen utskriven, ifall det är svårt att komma åt den hemifrån.

På studentexpeditionen finns även broschyrer av olika slag, med information som underlättar för dig under din studietid. Så varmt välkommen dit!

IÄD:s studentexpedition

Var? Plan 4 i Arrhenius hus E (rum E479).

När? Öppen måndag - torsdag kl 12.30 - 14.00.

Allt du behöver veta som student hos oss finns förstås också på institutionens webb. Som dagens schema, blanketter och olika anvisningar om din studiegång, självständigt arbete, tentamen och VFU. Men ibland kan det vara snårigt att själv hitta rätt bland all information och då hjälper vi på studentexpeditionen dig gärna.