Andreas Bengtsson har disputerat

Lördagen den 2 december försvarade Andreas Bengtsson sin avhandling "The Effects of Extramural Language: Relationships between engagement in Japanese language activities and general Japanese language proficiency".

Andreas Bengtsson med betygsledamöter Liss Kerstin Sylvén och Lars Larm från Göteborgs universitet och professor Elie Wardini vid Stockholms universitet. Foto: Mitsuyo Kuwano Lidén.

Disputationen hölls och avslutades med mottagning vid institutionen. Opponent var Dr. Carmen Muñoz, professor vid institutionen för engelsk och tysk filologi, vid Barcelona universitet. Betygskommittee: Liss Kerstin Sylvén, professor vid Göteborgs universitet och Lars Larm, universitetslektor vid Göterborgs universitet. Handledare: Dr. Gunnar Jinmei Linder, universitetslektor vid Stockholms universitet, Dr. Pia Sundqvist, professor vid Oslo universitet och Dr. Mitsuyo Kuwano Lidén, adjunkt vid Stockholms universitet.

Avhandlingen finns tillgänglig via Open Access i DiVA