Nordic Korean Studies Days (NKSD) utökas med universitet från Baltikum

Nordic Korean Studies Days (NBKSD) grundades av universiteten i Köpenhamn, Helsingfors, Oslo, Stockholm och Åbo. Nu utökas detta internationella undervisningssamarbete till att omfatta lärare och studenter från universitet i Baltikum.

Nordic Korean Studies Days grundades av universiteten i Köpenhamn, Helsingfors, Oslo, Stockholm och Åbo. På grund av dess framgång har  detta internationella undervisningssamarbete utökats till att omfatta lärare och studenter från universitet i Baltikum.

De (nya) Nordic-Baltic Korean Studies Days (NBKSD) arrangeras av forskare från universiteten i Köpenhamn, Helsingfors, Kaunas, Oslo, Riga, Stockholm, Trondheim och Åbo. Det är en intensiv kurs i Koreastudier (5 ECTS) som täcker olika discipliner som historia, kulturstudier, antropologi, sociologi och statsvetenskap. 2024 hålls kursen den 4-8 mars på Köpenhamns universitet. Från Stockholms universitet kommer tio studenter att delta, tillsammans med sina lärare Sonja Häussler och Gabriel Jonsson som kommer att hålla föredrag om aktuell forskning. NBKSD stöds av anslag från Nordplus och Korea Foundation.

NBKSD 2024 (571 Kb)  Program

Läs mer på Köpenhamns universitets webb