Arkiv: Kandidatprogrammet i datorspelsutveckling - konstruktion, 180 hp
Programversion för dig som startade programmet till och med HT 2015
Ingen nyintagning på detta program. Sista antagning gjordes till HT15.
Innehåll
År 1
Termin 1
Introduktion till spelkonstruktion 7,5 hp
Datorsystem 7,5 hp
Objektorienterad analys och design 7,5 hp
Objektorienterad programmering 7,5 hp
Termin 2
Grundläggande bild- och ljudhantering 7,5 hp
Databasmetodik 7,5 hp
Programmering 2, 7,5 hp
Människa-datorinteraktion 7,5 hp
År 2
Termin 3
3D-grafik för datorspelsutveckling 7,5 hp
Introduktion till testning av IT-system 7,5 hp
Programmering i C och C++ 7,5 hp
Spelanalys 7,5 hp
Termin 4
Spelkonstruktion 7,5 hp
Spelmekanik 15 hp
Vetenskapligt skrivande 7,5 hp
År 3
Termin 5
Vetenskaplig metodik och kommunikation 7,5 hp
Prototyputveckling för dataspel 7,5 hp
Projektarbete inom datorspelutveckling 15 hp
Termin 6
Valbara kurser 2 x 7,5 hp ur kurspoolen eller Praktik 15 hp
Examensarbete 15 hp
Senast uppdaterad: 13 augusti 2021
Sidansvarig: Institutionen för data- och systemvetenskap, DSV