Amerikansk professor ansluter till institutionen i januari

Institutionen får förstärkning inom området internationell politisk ekonomi av professor Stephen Brooks.

Stephen Brooks, professor i internationella relationer, kommer att förstärka vår institution under de kommande tre åren.

Stephen Brooks, professor vid Dartmouth College (USA) ansluter till vår institution som gästprofessor i januari 2023 och kommer att vara hos oss på deltid under de kommande tre åren.

Stephen Brooks är välkänd inom internationella relationer för sina bidrag till områdena USA:s "Grand Strategy" och "International Political Economy (IPE)", vilket också är en av de centrala forskningsfält som vår institution har valt att fokusera på. Vi ser fram emot att ha Stephen hos oss och håll utkik efter uppdateringar nästa år!