Är du vår nya doktorand i etnologi?

Nu söker vi en doktorand som inom ramen för etnologernas medverkan i Centrum för maritima studier (CEMAS) vill bidra till att vidareutveckla maritim etnologi. Välkommen med din ansökan senast den 15 april 2024.

Behörighetskrav

Grundläggande behörighet har den som avlagt examen på avancerad nivå, fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng (hp), varav minst 60 hp på avancerad nivå, eller på annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper.

För särskild behörighet gäller enligt den allmänna studieplanen för utbildning på forskarnivå inom ämnet etnologi att med godkänt resultat ha genomgått kurser på avancerad nivå om minst 30 hp etnologi inklusive ett examensarbete om minst 15 hp. För särskild behörighet krävs därutöver att den sökande behärskar antingen svenska, danska eller norska, samt därutöver engelska. Språkfärdigheterna måste omfatta förmåga att läsa, tala och skriva på respektive språk. Undantag kan medges enbart för sökande som inte har förmåga att skriva på svenska, danska eller norska, men kan läsa och tala ett av dessa språk.

Behörighetskraven kan uppfyllas även av den som inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kompetens.

Behörigheten ska vara uppfylld senast sista ansökningsdag.

Foto: Dimitris Vetsikas / Pixabay

Sista ansökningsdag: 2024-04-15

Läs hela annonsen på SU:s webbplats