Nytt utbytesvatal med universitet i Aten

Institutionen har nyligen tecknat ett utbytesavtal med Panteion University of Social & Political Sciences i Aten. Universitetet ligger mycket centralt, endast fem minuters promenad från Akropolis.

Information om universitetet

Lärosätets kursutbud passar bra för ERG-studenter som vill läsa olika breddningskurser inom humaniora. Som exempel kan nämnas kurser på engelska vid Department of Social Anthropology.

Via länken nedan kan du se en lista på de institutioner och kurser som inresande utbytesstudenter erbjöds förra året:

Förteckning över institutioner (klicka dig vidare för att se deras utbildningar)

Det nya avtalet omfattar utbyte för studenter, doktorander, lärare och teknisk-/administrativ personal. Intresserade är välkomna att kontakta vår internationella koordinator Galina Ananieva för mer information: internationalcoordinator@erg.su.se.

Foto: Leonhard Niederwimmer / Pixabay