Vill du jobba hos oss?

Nu söker vi en utbildningsadministratör (tidsbegränsad anställning) till institutionen. Förlängd ansökningstid till och med den 18 april 2023.

Arbetsuppgifter

Foto: Welcome to All ! ツ / Pixabay

Som utbildningsadministratör ansvarar du i huvudsak för följande arbetsuppgifter:

• Administration av institutionens utbildningar på grund- och avancerad nivå, bl.a. antagning, registrering och betygsrapportering.
  • Bokning av undervisningslokaler.
  • Administration av lärplattformen (Athena).
  • Distribuera information till studentgrupper vid till exempel upprop och introduktioner.
  • Information till presumtiva och befintliga studenter.
  • Arkivering av studieadministrativt material.
  • Registratur och diarium.
  • Institutionsstyrelsesekreterare.
  • Administration i DIVA.

Ytterligare administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.

Kvalifikationer

Vi söker någon som har stort intresse av att arbeta med utbildningar inom universitet/högskola. Du har högskoleutbildning och erfarenhet från liknade arbetsuppgifter från universitetssektorn. Du har god förmåga att förmedla information och du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du behöver ha god social kompetens och trivs med att knyta många nya kontakter. Du kan arbeta självständigt i att planera och strukturera dina ansvarsområden och du har god förmåga till samarbete med både den administrativa personalen samt lärarpersonal. Du kommer att ingå i flera arbetsgrupper vid institutionen, och då primärt i den studieadministrativa gruppen. Det är därför mycket viktigt att du uppskattar att arbeta i team.

Du är flexibel, lösningsorienterad och har ett stort intresse av att utveckla rutiner och processer. Tidigare erfarenhet av verksamhet och av de studieadministrativa systemen LADOK, NyA samt kännedom om universitetets organisation är starkt meriterande. Sökande med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom högskolesektorn kommer att prioriteras. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Bedömningsgrunderna utgörs av en sammanvägning av de olika kvalifikationerna.

Till hela annonsen