Lägg till en kalendergrupp i Outlook

Vi föreslår att du skapar två kalendergrupper, en för Institutionskalendern PUBLICHEALTH och de fem kalendrarna för mötesrummen, samt en kalendergrupp för Gästforskarplatserna (mer info om dessa kommer)

  1. I din Outlook, klicka på Kalender i nedre vänstra hörnet. Kontrollera att du ser START bandet (ribbon).
  2. Klicka på Kalendergrupper i START bandets grupp Hantera kalendrar och välj ”Skapa ny kalendergrupp”.
  3. Skriv ett namn för din kalendergrupp i dialog rutan. Vi föreslår namnet PUBLICHEALTH. Tryck på OK.
  4. Den Globala adresslistan visas nu i ett fönster på din skärm. Skriv PUB i rutan framför knappen Sök. Du ser nu alla kalendrar för PUBLICHEALTH.
  5. Markera PUBLICHEALTH, PUBLICHEALTH Alba, PUBLICHEALTH Bellevue, PUBLICHEALTH Brunnsviken, PUBLICHEALTH Haga och PUBLICHEALTH Roslagstull. Klicka på knappen Gruppmedlemmar. Tyck OK.

Not: Du kan markera flera olika item i listan, genom att hålla nere Ctrl-tangenten och klicka på de olika item du vill markera.

Hur lägger du till GUEST DESK kalender gruppen

  1. I din Outlook, klicka på Kalender i nedre vänstra hörnet. Kontrollera att du ser START bandet (ribbon).
  2. Klicka på Kalendergrupper i START bandets grupp Hantera kalendrar och välj ”Skapa ny kalendergrupp”.
  3. Skriv ett namn för din kalendergrupp i dialog rutan. Vi föreslår namnet GUEST DESK. Tryck på OK.
  4. Den Globala adresslistan visas nu i ett fönster på din skärm. Skriv PUB i rutan framför knappen Sök. Du ser nu alla kalendrar för PUBLICHEALTH.
  5. Markera alla PUBLICHEALTH Guest Desks. Klicka på knappen Gruppmedlemmar. Tyck OK.
På denna sida