Berg- & Dalbladet Nr. 1 2023, Vol. 27

Berg & Dalbladet första nummer för 2023! En publikation av Geologklubben, Stockholm universitet.

Geoklubben har som mål att ge ut 4 nummer per år. Berg- & Dalbladet kommer att distribueras via e-post till Geologklubbens medlemmar och kommer också att finnas som pappersexemplar. Du hittar den runt Geohuset och på Geologklubbens anslagstavla i U1, vid huvudentréen.

Tidningen kommer att ges ut på engelska, med både artiklar på engelska och svenska.

I årets första nummer kan du bland annat läsa artikeln The geology of our capital av doktorand Robert Dunst. Du kan även läsa en abstract av Dr Francesco Nosenzo, Recycled orogens: Chemical and isotopic records in a subducted continental crust, och en intervju med universitetslektor i maringeofysisk kartering och modellering Christian Stranne.

Trevlig läsning!

Läs hela Berg & Dalbladet June 2023 (967 Kb) här