11-17/4 – After Life: Mapping The Unknown

Studenter i curating arrangerar en utställning i Hägerstensåsens medborgarhus tillsammans med studenter i fri konst vid Konstfack.

afterlife Hägerstensåsens Medborgarhus 11/4 kl. 18–17/4

Om evenemanget

På torsdag den 11 april kl. 18.00–22.00 är det vernissage, en kväll då vi närmar oss sörjandets olika uttryck och säger hejdå till världen som vi känner den.

Följ med på en resa som undersöker de tunna hinnorna mellan andevärlden och verkligheten. I en mängd av medborgarhusets rum så bjuder konstnärerna in till att omvärdera vår relation till det okända.

”After Life: Mapping The Unknown” är ett samarbete mellan studenter i fri konst på Konstfack och curatorstudenter på Stockholm universitet. Utställningen är utvecklad inom ramen för en kurs initierad av Lina Selander på Konstfack. Forskningen och arbetet som lett upp utställningen har gjorts med stöd från Naturhistoriska museet och Hägerstensåsens medborgarhus. Utställningen är öppen till 17 april, då den avslutas med en finissage.

Läs mer om utställningen på engelska

Facebookevent

Internationellt masterprogram i curating, med inriktning mot konst, management och juridik

Utbildningen, för utställningsskapande framför allt inom konstområdet, genomförs i samarbete mellan Institutionen för kultur och estetik vid Stockholms universitet och ledande konstinstitutioner.

Till programsidan