Bokrelease online: Medea i rörelse på det sena 1700-talet

Den 5 februari är det bokrelease för antologin Mapping Medea: Revolutions and Transfers 1750-1800 med redaktören Anna Albrektson som en av deltagarna. Presentationen är öppen för alla via E-mötesverktyget Zoom.

Boken Mapping Medea och Anna Albrektson
Foto: Oxford University Press och
Sören Andersson / Stockholms universitet

Arrangör är Archive of Performances of Greek and Roman Drama (APGRD) vid universitetet i Oxford.

Förutom Anna Albrektson deltar hennes medredaktör för boken Fiona Macintosh (Oxford, APGRD), och Kate Tunstall, professor i fransk litteratur (Oxford) och Miranda Stanyon, fil.dr i engelsk litteratur, (Melbourne).

Till releasen på APGRD:s hemsida

Mer om antologin Mapping Medea

Om Anna Albrektson

Anna Albrektson är professor i litteraturvetenskap vid Institutionen för kultur och estetik. Hon intresserar sig för äldre litteratur i allmänhet och 1700-talet i synnerhet. Hon undervisar på alla nivåer av litteraturvetenskap vid institutionen, och handleder doktorander.

Mer om hennes forskning