Elina Druker i samtal med Laurie Halse Anderson

Litteraturprofessorn och ALMA-pristagaren möts på Barnkultursymposium den 21 mars. Öppet för alla.

Illustration: Pija Lindenbaum

Den amerikanska författaren Laurie Halse Anderson erhöll Litteraturpriset till Astrid Lindgrens minne 2023. Programpunkten hålls på engelska och har titeln To break the silence. Making diverse voices heard through literature.

Centrum för barnkulturforsknings årliga symposium går av stapeln den 21-22 mars 2024 i Aula Magna, Frescati.

Under dessa två dagar möter vi forskare och barnkulturutövare med föredrag, presentationer och samtal om barnkultur som kan ställa vardagen på ända och öppna nya dörrar!

Barnkultursymposium 2024

Mer läsning

7/3, 2023: Laurie Halse Anderson får ALMA-priset

Om Elina Druker

Elina Druker framför en vägg med bokhyllor
Foto: Sören Andersson / Stockholms universitet

Elina Druker är professor i litteraturvetenskap, särskilt barn- och ungdomslitteratur, vid Institutionen för kultur och estetik. Hon har främst ägnat sig åt forskning inom barnlitteratur, modernism och avantgarde med tonvikt på relationer mellan olika medier.

Mer om hennes forskning