Institutionen för kultur och estetik söker forskare i konstvetenskap

Institutionen för kultur och estetik söker 1–2 forskare i konstvetenskap för tidsbegränsade anställningar. Ref.nr: SU FV-1094-24. Välkommen med din ansökan senast den 12 maj.

Institutionen för kultur och estetik (IKE) är en av de största institutionerna vid Humanistiska fakulteten, på Stockholms universitet. Vid IKE bedrivs utbildning och forskning inom huvudområdena idéhistoria, konstvetenskap, kulturarvsstudier, litteraturvetenskap, musikvetenskap och teatervetenskap. Vid institutionen finns även det internationella masterprogrammet i curating. Institutionen har omkring 130 anställda, inklusive teknisk och administrativ personal.

Vi söker 1–2 juniora forskare som ska arbeta med att stärka den lokala forskningsmiljön på institutionen genom att utveckla självständiga forskningsprojekt och skriva konkurrenskraftiga ansökningar om externa forskningsmedel.

Läs hela annonsen och ansök här