Läs tvärvetenskaplig projektkurs vid Openlab

Vill du arbeta i multidisciplinära team och med utmaningar som Stockholm står inför i framtiden? Läs masterkursen Innovationer för samhällsutmaningar i vår. Sök senast den 16 oktober.

Grafisk bild i svartvitt

Du med en kandidatexamen i humaniora är behörig. Här får du arbeta tillsammans med studenter från andra ämnen och lärosäten med målet att ta fram innovativa idéer som möter hållbarhetsutmaningar inom till exempel miljö, vård och hälsa.

Kursen ges vid Openlab och är ett samarbete mellan Stockholms universitet, Karolinska Institutet, KTH och Södertörns högskola. Utmaningarna formuleras i dialog med uppdragsgivarna Stockholms stad och Region Stockholm.

Undervisningen är på engelska.

Magdalena Holdar, docent i konstvetenskap vid Institutionen för kultur och estetik, är en av lärarna.

Till kurssidan och länk till anmälan

Har du frågor? Kontakta vår studievägleding:

studievagledning.ike@su.se