Masterstudenter bakom utställning på Silvermuseet i Arjeplog

Ester d'Avossa, Jeanette Gunnarsson och Nathalie Viruly curerar Intuition at Hand, en utställning som kombinerar samtidskonst med objekt från Silvermuseets samlingar.

Intuition at hand Jordana Loeb Hedvig Bergman Tomas Sjögren

Den visas mellan 23 september – 2 december. På lördag den 23 september är det vernissage.

12.00–16.00 Utställningen öppnar.
12.00–12.30 Performance av konstnären Jordana Loeb.

Tillgänglighet: Silvermuseets huvudentré nås via en ramp. Hissar leder till alla våningsplan och på entré- och källarplan finns anpassade toaletter.

Under våren erbjöd Konstfrämjandet Norrbottens projekt Curera en ny generation curatorer att testa yrkets praktiska möjligheter och förutsättningar i Norrbotten. Nu är det dags för studenterna vid Curating Art att presentera projekten som de arbetat med.

Verk av Tomas Sjögren
Verk av Tomas Sjögren.

Konstnärerna Jordana Loeb, Hedvig Bergman och Tomas Sjögren har bjudits in att ställa ut konstverk som komplicerar vår uppfattning av tid och verktyg.

Läs mer på Konstfrämjandet Norrbottens hemsida

Med stöd av: Kulturrådet, Resurscentrum för Konst i Norrbotten, Folkrörelsernas Konstfrämjande & Region Norrbotten.

Internationellt masterprogram i curating, med inriktning mot konst, management och juridik

Utbildningen, för utställningsskapande framför allt inom konstområdet, genomförs i samarbete mellan Institutionen för kultur och estetik vid Stockholms universitet och ledande konstinstitutioner.

Till programsidan