Onlineföreläsning om digital konstvetenskap

Anna Näslund, professor i konstvetenskap, talar vid seminarieserien Artl@s Lecture Series den 23 februari. Föreläsningen går att se direkt via Zoom.

Serien arrangeras av Visual Contagions vid universitetet i Genève. Under läsåret 2023–24 behandlar forskare forskningsfältet digital konstvetenskaps plats inom konstvetenskapen.

Anna Näslund kommer att prata om hur processerna för digitalisering av konsthistoriska samlingar och material kan studeras ur ett historiografiskt perspektiv.

Till Anna Näslunds föreläsning

Seminarieserien

Anna NäslundFoto: Patrick Miller

Om Anna Näslund

Anna Näslund är professor i konstvetenskap vid Institutionen för kultur och estetik. Hon forskar på fotografi, visuell kultur, bildstudier, arkiv och digitaliseringsfrågor. Ett av hennes forskningsprojekt undersöker metadatakulturer i bildsamlingar online.

Metadata Culture

Anna Näslunds forskning