Tanja Schult redaktör för Public Art Dialogue

Konstvetaren Tanja Schult är ny redaktör för den välrenommerade vetenskapliga tidskriften Public Art Dialogue.

Tidskriften behandlar frågor om konst i offentligheten i ett brett perspektiv som monument, muralmålningar, performancekonst och även webbaserade verk. Public Art Dialogue har en internationell redaktion och är en plattform för både forskare, curatorer och konstnärer. Den publiceras i tryck och online två gånger på per år.

Om Public Art Dialogue på förlaget Taylor & Francis hemsida

Om Tanja Schult

Tanja Schult
Foto: Sören Andersson / Stockholms universitet

Tanja Schult är docent och universitetslektor i konstvetenskap vid Institutionen för kultur och estetik. Hennes forskning handlar om att tolka och förstå bildproduktion som en del av historiska processer, speciellt vad gäller 1900-talets 'katastrofala' århundrade. Hon arbetar just nu i forskningsprojektet Tänk om, tänk nytt – monument i 2000-talets demokratier.

Mer om Tanja Schults forskning