Rekord igen för studentutbyten på IMS

Våren 2024 ökar studentutbyten vid Institutionen för mediestudier (IMS) igen, både vad det gäller utresande och inresande studenter.

Foto: Birgitta Fiedler. In- och utresande studenter HT23 VT24

93 studenter från hela världen kommer läsa hela eller delar av sitt utbyte vid IMS under terminen, det ökar vår internationalisering på hemmaplan och visar på att vi har ett gott utbud av kurser som både intresserar och passar våra internationella studenter.

Rekord i inresande

Institutionen har utbildningar i fyra huvudområden: filmvetenskap, journalistik, medie- och kommunikationsvetenskap samt modevetenskap och inresande utbytesstudenter har länge varit många i antal, både på masternivå och grundnivå. Våren 2022 hade vi 74 inresande och denna termin slår vi rekord igen i att ta emot studenter både via våra institutionsavtal, andra institutioners avtal samt via centrala avtal. 93 studenter från hela världen kommer läsa hela eller delar av sitt utbyte vid IMS under terminen, vilket är glädjande då det ökar vår internationalisering på hemmaplan och visar på att vi har ett gott utbud av kurser som både intresserar och passar våra internationella studenter.