Våra journaliststudenter nominerade till Studentspaden, Guldspaden för studenter.

Nomineringen är för ett reportaget publicerat i Expressen som gjordes under termin 4 i journalistprogrammet.

Foto: Expressen.se

Institutionen för mediestudier är oerhört stolta att våra två studenter Alice Aveshagen och Astrid Larsson är nominerade för det prestigefyllda journalistpriset "Studentspaden" som är Guldspaden för journaliststudenter och delas ut av föreningen grävande journalister.

Nomineringen (endast tre stuentreportage nomineras) är för reportaget i Expressen i somras:
Erbjudandet till kvinnorna: Underlivsmassage av ”väldigt attraktiva män”

läs reportaget här (betalvägg) på expressen.se

Läs Expressens artikel om nomineringen här

Nomineringen 2021 för Guldspaden

Reportaget gjordes under termin fyra på "Grävkursen"

Reportaget var ett resultat av kursen Undersökande journalistik - kallad Grävkursen av studenterna - under andra året på Journalistprogrammet. Kursen leddes av yrkesverksamma journalistlärarna Björn Häger och Erik Palm (Guldspaden 2011). Faktum är att det skapades ett flertal grävande reportage som fick stor uppmärksamhet och publicering under samma kurs.

Vi håller tummarna för Astrid och Alice!

Astrid är i nuläget verksam på Expressen och Alice på Svenska Dagbladet.

Läs mer om ett reportage Alice gjorde under sin praktik som också fick stor uppmärksamhet här

Vill du också få guldspadar?

Läs om vårt journalistprogram här