2021 MKV Praktikstudie

Praktikant - Alumnstudie "Medie- och kommunikationsvetenskap: Kvalificerad yrkespraktik" – arbetslivserfarenhet och arbetssituation hösten 2020

Höstterminen 2020 startade institutionen för mediestudier för andra gången kursen: Medie- och kommunikationsvetenskap: Kvalificerad yrkespraktik, 30 hp. Syftet med kursen är att erbjuda studenter med examensarbete inom huvudområdet en möjlighet att tillämpa och reflektera över sina ämneskunskaper i en arbetslivskontext, och samtidigt förbättra sin anställningsbarhet inom något av de yrken huvudområdet utbildar för. Mot slutet av kursen erbjöds studenterna svara på en enkät med fokus på arbetsuppgifter, praktikens relevans för arbetslivserfarenhet och huvudområdet MKV, handledning och den specifika situationen p.g.a. Covid-19.

Praktikant_Alumnstudie MKV Kvalificerad yrkespraktik HT20 (148 Kb)

MKV praktikrapport ht 20. (127 Kb)

Alumn- och utbyteskoordinator
På denna sida