Strålsäkerhetsmyndigheten - Intervju med Andrzej Wojcik

Strålsäkerhetsmydnigheten har nyligen intervjuat Andrzej Wojcik om kursen International Radiological Protection School (IRPS). Kursen är ett samarbete mellan Stockholms universitet, (representerat av Andrzej Wojcik), Strålsäkerhetsmyndigheten och Nuclear Energy Agency.

Under den 14-18 augusti hade institutionen för molekylär biovetenskap, Wenner Grens institut en internationell kurs om strålskydd - International Radiological Protection School (IRPS). Kursen är ett samarbete mellan Stockholms universitet (representerat av Andrzej Wojcik), Strålsäkerhetsmyndigheten och Nuclear Energy Agency. Strålsäkerhetsmyndigheten har nyligen intervjuat Andrzej Wojcik om kursen. För att läsa hela intervjun eller för att få mer information om kursen, följ länkarna nedan.

Läs hela intervjun:

Internationell strålsäkerhetsutbildning i Stockholm ger deltagarna praktisk kunskap - Strålsäkerhetsmyndigheten (stralsakerhetsmyndigheten.se)

Läs mer om kursen på engelska:

International Radiological Protection School (IRPS) at Stockholm University