Erasmus+ besök från Daugavpils Universitet, Lettland

Docent Svetlana Polkovņikova, universitetslektor Inguna Teilāne, och administrativ chef Vita Mendriķe  från Daugavpils universitet deltog nyligen i ett Erasmus+ mobilitetsutbyte med Avdelningen för baltiska studier och Slaviska avdelningen. Initiativet syftade till att stärka det akademiska samarbetet mellan Stockholms universitet och Daugavpils universitet, med fokus på utbyte av både studenter och personal. Under besöket fick de båda avdelningarna en introduktion till Daugavpils universitets program i lingvistik och grafisk design.

PhD student Signe Rirdance presenting the "Skat, Skatt" Latvian literary anthology to Assoc. prof. S
Prof. S.Polkovņikova och PhDStud S. Rirdance diskuterar den lettiska litteraturantologin Skat, Skatt. Foto: V. Mendriķe

Under sin veckolånga vistelse i mitten av mars utforskade gruppen lärandemiljön och infrastrukturen och deltog i akademiska och pedagogiska diskussioner. Besöket förväntas leda till ett ökat utbyte av studenter mellan de två universiteten, vilket i sin tur stärker våra akademiska band.