Möte med Lettlands premiärminister

Lettlands Premiärminister Evika Silina möter representant från Avdelningen för baltisk språk

Den 25 april 2024, som en del av sitt arbetsbesök i Sverige, höll Lettlands premiärminister Evika Siliņa ett frukostmöte med representanter för den lettiska diasporan inom olika yrkesområden, inklusive forskning, utbildning, kultur och andra. Baltiska studier vid Stockholms universitet representerades av doktoranden Signe Rirdance. En kort genomgång om avdelningens verksamhet gavs.

Statsministern erkände vikten av baltiska studier i Sverige för att stärka de bilaterala relationerna mellan Sverige och Lettland.

Lettlands premiärminister Evika Silina
Lettlands premiärminister Evika Silina (till vänster) träffar representanter för den lettiska diasporan. PhD stud Signe Rirdance (andra från höger).