Sammanfattning av konferensen ”Spelproblem i Sverige: dagsläge och framåtblickar”

Den 20-21 november hölls konferensen ”Spelproblem i Sverige: dagsläge och framåtblickar” på Campus Albano vid Stockholms Universitet. Konferensen anordnades av Eva Samuelsson, universitetslektor och docent vid Institutionen för socialt arbete, tillsammans med Institutionen för folkhälsovetenskap. Nära 220 personer deltog i konferensen som hade fokus på den senaste forskningen och utvecklingen kring spel om pengar.

Presentationer och diskussionsseminarier

På förmiddagen båda dagarna hölls föreläsningar i Hörsal 5 på Campus Albano med intressanta presentationer av forskare och representanter från Spelberoendes förening, Spelberoendegruppen, Konsumentverket, Huddinge kommun, Spelinspektionen samt Spelnykter. På eftermiddagarna hölls valbara diskussionsseminarier med olika teman.

Finansierat av forskningsprogrammet REGAPS

Konferensen arrangerades av Institutionen för folkhälsovetenskap med forskningscentren CHESS och SoRAD vid Stockholms universitet med finansiering från forskningsprogrammet "Möta utmaningar och minska spelproblem – REGAPS (Responding to and Reducing Gambling Problems Studies)".

Ta del av videor och presentationer från konferensen.