Sök till kursen Bedömning av flerspråkiga elevers andraspråksutveckling för lärare

Nu är anmälan öppen till höstens omgång av uppdragsutbildningen Bedömning av flerspråkiga elevers andraspråksutveckling för lärare i svenska som andraspråk. Sök senast 15 maj.

Studenter sitter och står vid ett bord och pratar.
Foto: Viktor Gårdsäter

Under kursen diskuteras bedömning utifrån samhälls- och undervisningsperspektiv, och utveckling och bedömning av receptiva och produktiva förmågor i andraspråket i relation till elevens nivå och ålder. Även olika teorier och redskap för bedömning (såsom Bygga svenska) och kollegialt bedömningsarbete behandlas.

Kursen riktar sig till dig som är verksam lärare med lärarutbildning och minst 30 hp i svenska som andraspråk.

Sök senast 15 maj

Mer information om kursen och ansökan finns på kurssidan:

Bedömning av flerspråkiga elevers andraspråksutveckling för lärare i svenska som andraspråk – uppdragsutbildning