Inspelningar från Common Core of European Private Law

Den 3-4 mars 2022 samlades jurister från hela världen i Stockholm, antingen fysiskt eller online, för det 27:e allmänna mötet för Common Core of European Private Law på temat "Law at the Center or Periphery of Regulation?"

Stockholms university building

Årets sammankomst för Common Core of European Private Law ägnades åt att diskutera reglering ur privaträttslig synvinkel. Konferensen anordnades i ett så kallat hybridformat och var därför möjlig att följa online i en direktsändning, som bland annat gjordes tillgänglig på Juridiska institutionens webbplats.

Talarna på konferensen var: Ugo Mattei (University of California - Hastings), Christina Ramberg (Stockholms universitet), Alexander Hellgardt (University of Regensburg), Anna di Robilant (Boston University), Max Lyles (Göteborgs universitet) och Richard Wright (Chicago-Kent College of Law).

För de som inte hade möjlighet att närvara vid mötet finns nu de professionellt redigerade inspelningarna tillgängliga, invid konferensprogrammet. Inspelning och programtext är på engelska.

Se inspelningarna

Arrangörer och sponsorer

Konferensen har organiserats av Kelly Chen, Filippo Valguarnera och Mauro Zamboni som samtliga är forskare vid Juridiska institutionen, Stockholms universitet.

Evenemanget har generöst finansierats av Justitierådets Edvard Cassels stiftelse och Stiftelsen Juridisk Fakultetslitteratur.