Nytt nummer av Stockholm IP Law Review

Stockholm Intellectual Property Law Review (SIPLR) är en tidskrift med fokus på europeisk immaterialrätt. Redaktionskommittén består av studenter och programföreståndare för magisterprogrammet European Intellectual Property Law vid Stockholms universitet.

logo

Detta nummer inleds med en upplysande inledare av professor Frantzeska Papadopoulou som ger en introduktion till de fyra följande artiklarna gällande aktuella och praktiskt relevanta IP-frågor. Nämligen:

• “Incorporating Cultural Heritage in the Proposal for a Regulation on Geographical
Indications protection for Craft and Industrial products” av Leila Magnini.
  • “Intellectual Property and Bioprinting:
the battle royale between BICO and Organovo” av Matthew Rimmer.
  • “Reputation as Expressed in the Canadian Law of Geographical Indications” av Darinka Tomic.
  • “Must Assertions made in European Patents be Plausible or is Invention a Question of Faith instead of Fact?” av Justin Lambert.

Tidskriften går att läsa online:
www.stockholmiplawreview.com/

Om Stockholm Intellectual Property Law Review

Stockholm Intellectual Property Law Review (SIPLR) är en studentledd tidskrift med fokus på europeisk immaterialrätt. Det främsta syftet med SIPLR är att skapa ett akademiskt juridiskt forum där de mest inflytelserika och betydelsefulla ämnena inom immaterialrätten kan diskuteras av studenter, forskare och jurister.

Studenterna som sitter med i redaktionskommittén för SIPLR väljs ut under den första terminen av kursen. Vanligen utges 1-2 nummer per år.