Jobba med havet – yrkesmässa på Skansen

Den 21 mars kan du som gymnasielärare ta med dina elever till en unik mässa, där de får träffa yrkespersoner som på olika sätt arbetar med hav och miljö.

Detta kostnadsfria evenemang är en samverkan mellan Stockholms universitet, Sveriges Lantbruksuniversitet, Stockholm Vatten och Avfall och Baltic Sea Science Center på Skansen, där mässan också äger rum. Flera andra myndigheter, stiftelser och företag medverkar också.

Från Stockholms universitet kan dina elever träffa och lyssna till spännande berättelser från bland annat befälhavaren från vårt forskningsfartyg R/V Electra af Askö, maringeologen Martin Jakobsson, som lett flera internationella marina forskningsexpeditioner, miljöanalytikern Caroline Raymond som är expert på livet på Östersjöns mjuka bottnar, och yrkesdykaren Ellen Schagerström.

Dessutom medverkar studievägledare från utbildningarna inom marinbiologi, oceanografi och marin geovetenskap.

Evenemanget är kostnadsfritt.
Läs mer och boka er plats