Som anställd vid universitetet kan du vända dig till Feelgood för telefonrådgivning vid arbetsrelaterade sjukdomar och för stödsamtal. Avtalet innefattar inte allmän sjukvård, men då man som enskild ofta inte kan avgöra om åkomman är arbetsrelaterad eller inte, bör man alltid ringa och rådgöra med företagssköterskan. Man kan alltid få ett besök hos läkare för bedömning. Läs mer om företagshälsovård här. 

As an employee at the University, you can contact Feelgood for counselling and telephone advice on work-related illnesses. The agreement does not include general medical care, but since it is often difficult to determine whether or not an illness is work-related, you should always call and consult a nurse. You can always get an appointment with a doctor for evaluation. You can read more about occupational health care services here.

Kontakt/Contact Feelgood Citymottagning:

Address: Grev Turegatan 34 (T-bana: Stadion eller Östermalmstorg)
Phone: 08-676 82 00 (kl. 08.00–17.00)
Mail: stockholmcity@feelgood.se