Här finns information om hur du går tillväga för att boka resor ONLINE fr.o.m. 2019-07-01. Nedan finns instruktioner om vilka steg som ska göras.

För att kunna boka resor krävs det att du har en uppdaterad resenärsprofil. Detta förenklar bokningsprocessen både när du bokar via telefon och via online-bokningssystemet.


Ställ in din profil

För att kunna boka resa online krävs att du först har en resenärsprofil. Är du anställd ska den vara skapad med automatik från vårt HR-system. Se över att dina uppgifter är korrekta och komplettera med arbetstelefonnummer och mobilnummer och ev. bonuskort. Klicka på länken nedan.

  • Personuppgifter
    Ange kontaktuppgifter, arbetstelefonnummer och mobilnummer – med telefonnummer hittar kundservice din profil direkt när du ringer in.
    OBS! Det är viktigt att namnet i din profil överensstämmer med ditt fullständiga namn som står i passet.
  • Passuppgifter
    Se till att namnet som står i ditt pass är identiskt med det som sparats i din profil och ange dina passuppgifter för att effektivisera bokningsprocessen.
  • Preferenser
    För flyg, hotell och bil; t.ex. information om lojalitetsprogram, hemflygplats, bonuskort och preferenser för sittplats.

Logga in enkelt med ditt universitetskonto. Klicka på nedan länk för att uppdatera din profil och boka resa i bokningsverktyget. Du hittar din profil uppe i högra hörnet. Klicka på ditt namn. Om profil saknas eller du inte kan ändra i den eller du inte kan logga in, kontakta din institution.

         Uppdatera din profil och boka din resa online.



Egencias kundservice

Både för online-support och hjälp med bokning.
Öppettider: måndag–fredag kl. 08.00–17.00, helgfri vardag
(Samma nummer för 24h-support.)
Telefon: 031-724 55 20
E-post: customer_service@egencia.se

 

Egencia Resource Center

Egencias hjälpsidor: demos och guider. Klicka på SE så får du info på svenska.
Se bl.a. Travelers FAQs – vanliga frågor.