Adam Jacobsson utsedd till Årets Lärare 2021

”Han gör onlineundervisningen rolig och något att se fram emot.” Adam Jacobsson vid Nationalekonomiska institutionen utses till Årets lärare 2021, för sin förmåga att genom att använda digitala verktyg på bästa sätt skapa såväl interaktiv som kunskapsdiger undervisning.

Adam Jacobsson, lärare

Genom att ge studenterna stöd, möjligheter att ställa frågor och regelbundet testa sina kunskaper lyckas Adam Jacobsson få dem att förstå hur olika begrepp hänger ihop. Hans pedagogiska och innovativa arbete med att utveckla den digitala undervisningen där han blandar interaktiva moment med tydlig handledning i hur man löser uppgifter gör studenterna motiverade och intresserade av att lära mer. Även tentorna ses som roliga och engagerande, då han gör dem temainspirerade.

Adam Jacobsson har varit drivande i att utveckla och anpassa undervisningen vid institutionen till ett digitalt format.

Läs mer om Årets lärare och årets pristagare