David Seim i American Economic Journal

I en ny artikel i American Economic Journal visar forskare i nationalekonomi David Seim, Marco Stenborg Petterson och Jesse M. Shapiro att intuition om oobserverbara chocker kan generera meningsfulla skattningar av parametrar.

Bild av David Seim
David Seim, professor i nationalekonomi, Stockholms universitet. Foto: Richard Kihlström.

David Seim är verksam professor vid Stockholms universitet, Marco Stenborg Petterson forskarassistent vid Neapels universitet Federico II och Jesse M. Shapiro professor vid Harvard University.

Sammanfattning

"We study the problem of learning about the effect of one market-level variable (e.g., price) on another (e.g., quantity) in the presence of shocks to unobservables (e.g., preferences). We show that economic intuitions about the plausible size of the shocks can be informative about the parameter of interest. We illustrate with a main application to the grain market."

"Bounds on a Slope from Size Restrictions on Economic Shocks", i American Economic Journal: Microeconomics, 3:2023.

Läs artikeln här (inloggning krävs)

Mer om David Seim