Nordic Public Policy Symposium hålls i Stockholm

Den 14–15 december anordnas en konferens med fokus på nordisk forskning inom offentlig ekonomi. Huvudtalare är Emmanuel Saez från University of California, Berkeley.

Stockholm panorama on a sunny winter day.
Foto: Hans Christiansson/Mostphotos

Nordisk konferens

Under två dagar samlas ekonomiska forskare som har nordisk koppling för att utbyta erfarenheter och forskning.

Det är första gången konferensen arrangeras, med planer på att återkomma som ett årligt evenemang i de olika nordiska länderna. Arrangörer är David Seim vid Stockholms universitet och Claus Kreiner vid Köpenhamns universitet.

Under 2024 kommer konferensen att hållas vid Köpenhamns universitet där Henrik Kleven från Princeton University blir huvudtalare.

Och en kurs vid Stockholms universitet

Konferensen föregås samma vecka av en intensivkurs i offentlig ekonomi vid Stockholms universitet, där 70 doktorander från nordiska lärosäten deltar.

Kursen ges av Arash Nekoei, David Seim och Emmanuel Saez.

Text: Anneli Eriksson