Upptäck nationalekonomi i höst

Sök nationalekonomi vid Stockholms universitet senast den 15 april. Nationalekonomi ger dig en bred ekonomisk allmänbildning som du har nytta av oavsett vad du fortsätter med.

Studera nationalekonomi

Hos oss kan du läsa både fristående kurser och program i nationalekonomi, på grundnivå och avancerad nivå. Nationalekonomi I ges på campus helfart och som distanskurs. Du hittar mer information här:

Våra utbildningar

Möt våra studenter

Simon läser kandidatprogrammet i nationalekonomi och statistik, här kan du höra honom berätta om studierna:

Hur är det att studera nationalekonomi och statistik – egentligen?

Daniella gick masterprogrammet i nationalekonomi och arbetar i dag som konsult. Läs intervjun med henne:

Daniella jobbar som konsult efter examen

Studera vid Stockholms universitet

Studera vid ett storstadsuniversitet där forskningen ligger till grund för din utbildning. Här möter du studenter och lärare från hela världen, bland annat Anna Seim som undervisar vid Nationalekonomiska institutionen.

Läs intervjun med Anna Seim

Sök till hösten senast den 15 april

Välkommen med din ansökan via våra kurssidor eller på Antagning.se.

Antagning.se

Från anmälan till antagning