Internationellt prisbelönte Sergio Ramirez på besök i Sverige

Tisdag 14 maj arrangeras av ABF Stockholm i samarbete med Nordiska Latinamerikainstitutet vid Stockholms Universitet ett samtal med f.d vicepresident i Nicaragua och författaren Sergio Ramirez

Den 12-15 maj kommer den internationellt prisbelönte nicaraguanske författaren Sergio Ramírez (f.d vicepresident i Nicaragua och författare) till Sverige. Fråntagen sitt nicaraguanska medborgarskap och bannlyst av diktaturen i sitt hemland lever han sedan tre år i exil i Spanien. Att öppet läsa hans böcker i Nicaragua kan leda till problem. Ändå fortsätter de att spridas, särskilt hans senaste trilogi som i deckarform behandlar läget i landet.

Samtalet under titeln "Nicaragua – from revolution to a new dictatorship. Reasons behind and prospects for the future" sker på engelska, med möjlighet att ställa frågor på spanska.

Tid och plats:
Tisdag 14 maj kl.18:00-19:30