Nordiska Latinamerikainstitutet inleder ett samarbete med föreningen ”Norden International"

Nordiska Latinamerikainstitutet (NILAS) fick besök av styrelseledamöterna från Norden International Mats Hellström och Caroline Edelstam

Fr. v. Caroline Edelstam och Mats Hellström, styrelseledamöterna från Norden International samt Thaïs Machado Borges, NILAS Föreståndare

Temat för mötet var att utveckla en samarbetsformer med mål att nordisk engagemang och närvaro i relationerna mellan Europa och Latinamerika. Vi är också intresserade av att främja nordisk kulturell utbyte och ekonomisk samverkan, med koppling till Europa och Latinamerika.

Mats Hellström och Caroline Edelstam betonade vikten av att bygga broar mellan olika delar av världen och främja öppenhet och dialog.