Stockholms universitet

Har du registrerat din SU-mejladress på ett privat Zoom-konto?

Har du skapat ett privat Zoom-konto med din student-mejladress någon gång?  Då måste du byta till en privat adress hos Zoom för att det ska fungera att fortsätta följa onlineundervisningen på SU. 

Unsplash.com/Visuals

Det finns ett antal studenter som har registrerat ett eget konto hos Zoom med sin e-postadress från SU (@student.su.se). Detta orsakar en del problem som gör att vissa funktioner som till exempel Breakout Rooms inte fungerar som de ska. 

Du som har använt din SU-mejladress på ett eget konto hos Zoom kommer därför behöva byta mejladress på ditt privata Zoom-konto för att fortsätta kunna ansluta till föreläsningar och möten som ordnas på SU. 

När du loggar in kommer du mötas av ett val att flytta ditt konto till SU eller att byta adress på ditt gamla konto:

Zoom Update Account Information

Måndagen den 25 maj kommer alla mejladresser som slutar på @student.su.se att registreras i universitetets Zoom-tjänst vilket gör att de som då inte ändrat sin adress hos Zoom tvingas göra det när de loggar in i Zoom. 

Genom denna förändring säkerställer vi att Zoom på universitetet fungerar korrekt och att våra aktiviteter i Zoom går över nordisk infrastruktur.