Helpdesk byter namn 1 mars

Helpdesk byter namn till IT-support den 1 mars. Det nya namnet återspeglar bättre det arbete som funktionen utför.

Person i IT-supportfunktion svarar i telefon

Det är viktigt att funktioners namn stämmer överens med arbetet som utförs för att skapa tydlighet för användarna. På IT-avdelningen finns en funktion vars namn just nu inte har den tydlighet som eftersträvas.

”Helpdesk” är ett samlingsord som används för olika ändamål på olika ställen. För att avhjälpa denna otydlighet och sätta rätt förväntningar byter funktionen därför namn och blir IT-support, och förändringen sker den 1 mars.

Förutom namnbytet innebär förändringen egentligen ingen förändring för dig som student. Du använder även i fortsättningen Serviceportalen för att få hjälp med dina IT-frågor och kontakta IT-supporten .