Vem vill du ge priset Årets lärare?

Har du en bra lärare som borde uppmärksammas för sin engagerande undervisning? Nu har du chansen att lyfta fram och premiera just din lärare.

Nu har nomineringsperioden för Stockholms universitets pedagogiska pris Årets lärare startat och är öppen till och med den 1 mars. Alla studenter och medarbetare vid SU kan föreslå lärare — ni kan också vara fler som nominerar i samma formulär. Din röst är viktig för att undervisningen ska kunna prioriteras och utvecklas.

Nominera idag! Använd vårt nomineringsformulär här.

Bra att känna till innan du fyller i nomineringsformuläret:

Hur bedöms nomineringen till Årets lärare?

Pristagare meddelas på webben su.se i juni.

Illustration med olika bildelemet från SU bland annat träd händer Aula Magna människor i rörelse med mera.
Illustration: SaraMara

Goda pedagogiska insatser som underlättar studenters lärande

Stockholms universitet ska ge utbildning av hög kvalitet. Därför vill universitetet med priset Årets lärare uppmärksamma goda pedagogiska insatser och deras betydelse för studenters lärande. Priset delas sedan 1992 årligen ut till en eller flera lärare som främjat studenters lärande genom framstående pedagogiska insatser och som engagerat sig i utveckling av undervisning. Det är rektor som utser pristagarna på förslag från Centrum för universitetslärarutbildnings styrelse. Förslaget har tagits fram av en arbetsgrupp som består av erfarna högskolepedagogiskt sakkunniga och representanter från Stockholms universitets studentkår.

Vad består priset av?

Priset består av 50 000 kronor som läraren ska använda för sin fortsatta kompetensutveckling. Hen får också ett diplom som under högtidliga former delas ut vid universitetets installations- och promotionshögtid.

Mer om Årets lärare – ett pris för bra undervisning

You are also able to nominate in English – read more about The Award of Good Teaching 2024