Beskrivning av tjänsten
Svarsgrupp avancerad används när det finns behov av att flera personer (svarsgruppsmedlemmar) betjänar ett anropsnummer. Om det inte finns tillgängliga svarsgruppsmedlemmar ska samtal köas till dess någon svarsgruppsmedlem blir tillgänglig.
Målgrupp
Medarbetare vid Stockholms universitet.
Tjänsten innefattar
- Fastnätsnummer
- Svarsgruppsapp för användare med mobil (iOS och Android)
- Svarsgruppsklient för PC/Mac för användare med softphone eller mobil (iOS och Android)
- Möjlighet att köa upp till tio samtal där inringande möts av ett köbesked
- Distribution av samtal enligt rak sökning, kaskad (alla samtidigt), längst ledig eller kompetensbaserad samtalsfördelning till anknytningar som är medlemmar i en svarsgrupp
- Svarsgruppsmedlemmar kan själva kunna logga in/ur en svarsgrupp
- Möjlighet att efter ett avslutat samtal sätta en efterbehandlingsstid som styr när nästa samtal i kön kopplas fram
- Möjlighet att ge besked om köplats och beräknad kötid till en inringande
- Möjlighet att ta ut statistik, per svarsgrupp resp. per svarsgruppsmedlem, för valfri tidsperiod
Tilläggstjänster
Supervisorfunktion där användare som är 'Supervisor' kan se aktuell status för de svarsgruppsmedlemmar som ingår i en 'svarsgrupp avancerad'. 'Supervisor' kan ändra status på svarsgruppsmedlemmar.
Support på tjänsten
Support och felanmälan hanteras av IT-supporten via Serviceportalen
Beställning och leverans
Beställning av tjänsten Svarsgrupp enkel görs av telekontaktansvarig via Serviceportalen
Priser
Viktigt att veta om tjänsten
De användare som är medlemmar i en svarsgrupp använder sin egen anknytning för att ta emot samtal.
Mer information om tjänsten
Frågor eller önskemål rörande tjänsten hänvisas till Serviceportalen