Fortbildning för rektorer och skolledare med start hösten 2024

Är du rektor eller har en annan ledningsfunktion inom skolväsendet? Hösten 2024 ger vi fyra kurser på uppdrag av Skolverket som vänder sig till dig. Kurserna är på avancerad nivå och omfattar 7,5 högskolepoäng. De pågår under ett år med minst 8 utbildningsdagar, av vilka flertalet är förlagda till internat. Kursernas innehåll fokuserar på styrnings- och ledarskapsfrågor för att utveckla det pedagogiska ledarskapet. Sista dag för ansökan är 15 maj.

Anmälan till kurser inom Fortbildning för rektorer med start HT2024

Ansökan är öppen till den 15 maj. Besked om plats till höstterminstart skickas ut under vecka 23.

Anmäl rektor eller skolledare till fortbildning för rektorer - Skolverket

Huvudman anmäler

Det är huvudmannen som anmäler rektorn till utbildningen via ett formulär. Den som gör anmälan behöver kunna identifiera sig med BankID. Den som anmäler behöver också ha följande information om den sökande:

• personnummer
  •  hur länge den sökande haft skolledaruppdrag sedan rektorsutbildningen avslutades.

Fortbildning för rektorer 7,5 hp – Fyra inriktningar

Klicka på länkarna för mer information om respektive kurs:

NY KURS HT24: Pedagogiskt ledarskap – att leda skolans normer och värden, 7,5 hp

Leda lärande för hållbar utveckling för skolledare, 7,5 hp

Pedagogiskt ledarskap för rektorer, 7,5 hp

Pedagogiskt ledarskap och verksamhetsutveckling för rektorer i förskolan, 7,5 hp