Sociologi vid Stockholms universitet i topp 50 i världen.

Sociologi vid Stockholms universitet rankas som nummer 38 på topp 100-listan i världen och som etta i Norden.

Södra huset, blommande rosa träd i förgrunden. Foto: Helene Komlos-Grill/Stockholms universitet
Foto: Helene Komlos-Grill/Stockholms universitet

Vi fortsätter att få bra placering i topp 100-listan QS World University Rankings by Subject 2024. Enligt QS World University Rankings by Subject 2024, är vi på plats 38 i världen. Bland universiteten i Norden rankas vi som nummer ett

QS Rankings publiceras årligen av brittiska Quacquarelli Symonds (QS). Rankningarna innehåller både internationella och nationella rankningstabeller av universitet och ämnen. QS Rankings anses vara en av de tre mest använda och inflytelserika universitetsrankningarna i världen tillsammans med Times Higher Education World University Rankings och Academic Ranking of World Universities.