Programråd för specialpedagogiska programmen

Vill du vara en del i arbetet att utveckla kvaliteten på utbildningen inom de specialpedagogiska programmen? Ja, men då är rollen som studentrepresentant helt rätt för dig!

Programråd för specialpedagogiska programmen (SPP, Specialpedagogprogrammet och SPL, Speciallärarprogrammet)

Just nu söker vi en studentrepresentant som vill vara dialog med programrådet för specialpedagogiska programmen vid Stockholms universitet. Som studentrepresentant i programrådet är du en viktig del i institutionens kontinuerliga arbete med att säkerställa och utveckla kvaliteten i programutbildningarna. I programrådet diskuteras diverse utbildningsrelaterade frågor och bereds förslag som berör speciallärar- och specialpedagogprogrammen vid vårt universitet. Vid Specialpedagogiska institutionen ger vi arvode för varje möte, samt reseersättning och ersättning för lönebortfall.

Vad vi söker

1 ordinarie studentrepresentant och 1 suppleant.

Antal möten

Möten hålls 2-3 gånger per termin och är ca 1-2 timmar långa.

Mötesspråk

Möten hålls på svenska.

Det krävs inte att du har någon tidigare erfarenhet utan det viktigaste är att du har ett intresse av att studenters röst ska bli hörd och ett intresse i att vara med och påverka programmens utformning. Du kan alltid höra av dig till ombuden på Stockholms universitets studentkår (SUS) om du har frågor om ditt uppdrag. Genom ett representationsuppdrag får du möjlighet att:

• Tjäna mellan 600 – 2000 kr per möte
  • Få meriter och erfarenheter inför ett kommande yrkesliv
  • Påverka din och andras utbildning

Nästa steg

Låter detta intressant eller har du frågor om uppdraget? Maila då en fråga eller anmäl intresse genom att skicka skriftlig motivering till jenny.wiren@sus.su.se